NUMER

04(16)/2015 - kliknij okładkę, aby pobrać plik pdf.

 

Świat wizualny stanowi domenę XXI wieku. Jako ludzkość weszliśmy w epokę skoncentrowaną na zmyśle wzroku. Nie tylko liczba osób z okularami świadczy o dominującej roli wzroku. Wielość obrazów otaczających nas zewsząd, na ulicach, w internecie, w telewizji świadczy o możliwościach technologicznych, jak i o wielości sposobów wykorzystania przez ludzi w ich codzienności.

Fotografia, kiedyś związana z zawodem fotografa bądź związana z nielicznymi posiadającymi dostęp do aparatów fotograficznych, stała się codziennością dla wszystkich. Najpierw popularność aparatów fotograficznych, a potem ich włączenie w urządzenia mobilne spowodowało uwiecznianie biografii przez ludzi oraz wykorzystywanie jej w wielu formach.

 

Zapraszamy do lektury i dyskusji.

 

W NUMERZE - kliknij Autora, aby pobrać plik pdf.

 

Magda Marta Ciereszko

Zabawa w „udawanego” – prowokacje artystyczne w social media.

 

Katarzyna Oczkowska

(Nie)obecność.

 

Błażej Filanowski

Autorytet fotograficznej typologii jako narzędzie artystycznej manipulacji.

 

Katarzyna Zolich, Katarzyna Ewa Legendź

Od Warburga do Tumblra – analiza manipulacji obrazem za pomocą edycji na marginesie prac Thomasa Mailaender’a i mikroblogów.

 

Agnieszka Kampka

Fotografia w mediach – wyznaczniki manipulacji.

 

Agata Zbylut

Ingerencja w obraz fotograficzny jako strategia artystyczna od Hippolita Bayarda do sztuki postinternetowej.

 

Iwona Kubica

Sprawozdanie z konferencji – Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Manipulacji w fotografii”.

share by mail

--------------------------------------------------------------------------

<< poprzedni numer   |  następny numer >>

CZASOPISMO > WYDANIA > FOTOGRAFIA

MAPA STRONY

Interdyscyplinarne Czasopismo Naukowe

Rynek – Społeczeństwo – Kultura

ul. Namysłowska 104, 46-081 Dobrzeń Wielki

Wysyłanie formularza...

Wystąpił błąd na serwerze.

Zapisano poprawnie

Publikacja udostępniona na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa Na tych samych warunkach. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów oraz Agencji Managerskiej VIP for You.

Pełna treść licencji dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/

 

© Wszelkie prawa zastrzeżone              |              Agencja Managerska VIP for You               |              2018                |               www.vip4u.pl               |              Polityka Prywatności              |              Polityka Cookies