NUMER
03(15)/2015 - kliknij okładkę, aby pobrać plik pdf.
Model społecznej odpowiedzialności biznesu w ostatnich latach rozwijał się bardzo dynamicznie. Minęło wiele lat, od kiedy Archie B. Carroll zaproponował słynną piramidę społecznej odpowiedzialności, która stała się podstawą dla rozwoju teorii tegoż modelu, ale i jego implementacji. Obecnie model odpowiedzialnego biznesu stał się kluczowym dla strategii zarządzania firm, szczególnie wielkich przedsiębiorstw, oraz istotnym elementem polityki europejskiej, w związku z rolą małych i średnich przedsiębiorstw.
Kilkadziesiąt lat instytucjonalizacji tegoż zagadnienia dotyczyło nie tylko rozwoju samego pojęcia i idei – sposobów definiowania czy określania – ale również tematów odnoszących się do realizacji w firmach. W niniejszym numerze znalazły się teksty analizujące obszar społecznej odpowiedzialności biznesu w drugiej dekadzie XXI wieku.
Tematyka społecznej odpowiedzialności biznesu czy szerzej organizacji jest wciąż tematem aktualnym, przynoszącym badaczom wiele nowych tematów do analiz, a praktykom wiele inspiracji i dobrych praktyk do wdrożenia. Rozwój idei CSR nie traci na znaczeniu i z pewnością przez wiele lat będzie kluczowym dla rozwoju zarządzania i przedsiębiorczości.
Zapraszamy do lektury i dyskusji.
W NUMERZE - kliknij Autora, aby pobrać plik pdf.
„Zielone” miejsca pracy jako efekt dążeń do zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego.
Narzędzia społecznej odpowiedzialności biznesu w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Prawa człowieka do środowiska w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu.
Wolontariat pracowniczy a dzielenie się wiedzą w organizacji.
Crowdfunding – nowy element tworzącej się gospodarki społecznościowej. Wyzwania prawne.
Upadłość konsumencka a niewypłacalność gospodarstw domowych spowodowana ich nadmierną konsumpcją w Polsce.
Czynniki determinujące zachowania zakupowe młodych Polaków w kontekście wybranych działań marketingowych sieci handlowych.
Sprawozdanie z konferencji - IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt. „Permanentna zmiana”.
share by mail
--------------------------------------------------------------------------
Interdyscyplinarne Czasopismo Naukowe
Rynek – Społeczeństwo – Kultura
ul. Namysłowska 104, 46-081 Dobrzeń Wielki
Publikacja udostępniona na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa Na tych samych warunkach. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów oraz Agencji Managerskiej VIP for You.
Pełna treść licencji dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
© Wszelkie prawa zastrzeżone | Agencja Managerska VIP for You | 2018 | www.vip4u.pl | Polityka Prywatności | Polityka Cookies